A juvenile tribunal sends Tom Medina to Camargue, a region in France's deep south, into the care of Ulysse, a kindhearted man who lives in harmony with nature. Inhabited by visions, fascinated by bulls and horses, Tom becomes an apprentice gardian, under Ulysse's guidance. He gives up stealing, is hungry for knowledge, and aspires to change. Revolted by the unwavering hostility he faces, Tom continues to battle his destiny. Then he crosses paths with Suzanne...