Sandraine and her Aunty Irène, both of Russian origin, drink tea and reminisce about their mutual ancestors. Irène recalls her painful childhood at the moment the ruling regime collapsed. Sandrine drifts off on daydreams inhabited by two imaginary characters: Irinka and Sandrinka. Sandrine then realizes she could have lived through one of history’s turning points if she’d been born 50 years earlier.