Prague, 1942. Heydrich,great music lover and protector of Bohemia-Moravia, becomes aware suddenly that on the roof of the Academy of music, thrones the statue of the Jewish composer Mendelssohn among those of other musicians. He orders to his henchmen to destroy it. But which one is it? Nothing indicates it. As a last resort and having measured carefully all the stony noses, they throw the one who has the longest appendix!!! Very bad choice which will cost them alot.