An unfortunate young lady identifies herself with the character of an Inuit tale, The Skeleton Woman. Stuck in a boring daily routine, she escapes with the souvenir of a lost lover. The fisherman of the tale brings back the skeleton woman gobbled up from life, she expects from this forgetful lover for a rescue more than improbable.