A French soldier, frustrated that he cannot leave for the war, unable to prove his bravery and defend his homeland, sees himself responsible for the maintenance of the Tomb of the Unknown Soldier. By boredom, he begins to invent the lives, the hypothetical deaths of this obscure, repute person. Navigating between cynicism and tenderness, The Wild Imaginings of an Unknown Soldier gets us to pose an new look on the Great War and on its fighters: the Hairy.