Embittered professor of mathematics, Mister Jean returns home, alone, surrounded by his books and his collection of insects which he keeps in jars of formalin. Mister Jean does not bear noise: from the television, from his neighbours, not even from of a fly who prevents him from sleeping, bothers him, annoys him and drives him crazy.