On a seaside promenade, an old man reads his newspaper with his white dog near him, when the arrival of a woman perturbs his reading. He rushes in pursuit of the beautiful lady and dives into an animated comic strip which redraws his tribulations on the big screen. A tribute to Jean-Paul Belmondo.