M. is about to leave. Leave. A jump into space. Registering the first notes on his journey diary, future book still full emptiness, M. escapes from his city, from his life, from the life of others. The journey has already taken him. Aboard the passenger ship Boskoop, the time stretches and the never ending ocean arouses dreams and imaginary visions.