Stéphane Miroux returns to Paris to work in a printing firm that makes calendars. His vivid dreams are a compensation for the dull life he leads.
Before his cardboard cameras, he invents a television program about dreams. One day, he meets Stéphanie, his neighbor, and falls in love with her. Initially charmed by this astonishing young man’s strange behavior, it then scares her away and Stéphanie rejects him. Awkward at the art of seduction, Stéphane decides to find the solution to his problem in the realm where imagination is king.