Two crazy young guys from the Perigord region, their pockets empty and their heads full of dreams, cross paths with a young Parisian couple one weekend.
Maurice falls madly in love with the girl, but her boyfriend stirs up a major fight and takes to his heels with her. The two guys set off for Paris in search of the couple. They may own nothing in the world, but they’re ready to do anything to make their dreams come true. Some locals from the rough and tough urban suburb to the east of Paris act as their guides, taking our two heroes to some wild, night-long parties. They make new friends, hear new sounds and encounter different cultures.