"Les Collègues" is about a little soccer club in Marseille. The club is going under, and hopes to rescue itself through an amateur tournament organized during the World Cup (and therefore dubbed "Cuplet"). Composed of weirdos, the team has to ward off underhand blows of all kinds. This film, by the way, was the sole feature shot in Marseille during the 1998 World Cup.
"Friends and colleagues have always played an important role in my life. This story reflects my desire to meet people and be surrounded by them. In the film, Francis Boreti tries to assemble a group in the hope of saving his father's club. Which is just what I'm trying to do by bringing together actors in the hope of making several films."