Mike Blueberry, the Marshall of Palomito, tries to preserve the precarious balance existing between the new immigrants and the Native Americans – at the risk of having no place to call his own. But everything gets turned on its head the day a mysterious killer, Wally Blount, burns the town down and stirs up past memories… He’s searching for ‘treasure’ belonging to the Indians. With Runi, his shaman ‘brother’, alongside, Blueberry sets out to track Blount down. But in the heart of the sacred mountains, Blueberry must also wrestles with his inner demons if he’s to set himself free.