“Par devant notaire” is the story of four cases handled by a law firm in Haute-Auvergne. These different episodes (two house sales, an inventory and a succession case) provide a fresco of humanity, where questions of money and ownership, the relationship to death and secret and intimate thoughts interweave.
The filmmakers delve into the world of law with meticulousness and precision, filming gazes, gestures, attitudes and conversations from close up. It’s a fresco that, from one moment to the next, seems distant and near, a window on a world we weren’t expecting to see and which suddenly offers us mirror images of ourselves.