“Arbres” speaks of the great differences and tiny similarities between trees and Man. It takes the stance that the tree is to the plant kingdom what Man is to the animal kingdom. This documentary overturns several set ideas. Its point of departure is the notion that we always see the animal that leaps from branch to branch but we never see the tree.