Marquise, or how a young dancer raised from the mud of the French peasantry by Molière ends up dancing at Versailles in the arms of Louis XIV, becomes the mistress of Racine and the interpreter of Andromache, which he lovingly wrote for her...
"When I met Marquise, it was a long time ago. I was six, and she several centuries older. We spent much time together; she, the most ravishing actress of the reign of Louis XIV, and I, a schoolchild, a student and then a cosily anonymous writer and journalist. I loved her in silence, no-one troubled our intimacy. And then, the fact of having spoken of her to Vera Belmont catapulted Marquise into a milky way awaiting its queen. Now, everyone knows and loves the Marquise Du Parc. Strangely, that has not stopped me loving her, even more." (J.F. Josselin - screenwriter, journalist)