1787 - France is feeeling the advance tremors of an inevitable revolution. After killing one of the King's friends, Jean-François de la Plaine is exiled to the African coast as the governor of a minute colony, a sand-bar trading-post subjected to the whims of a river. Sensuality, violence and love are different there. He is thrown into the heart of commerce, slavery and tribal wars. As he travels deeper into 18th century Africa along the meandering and unruly river, Jean-François undergoes his own "revolution".