In post-WWII France, three friends are intent on starting a film club for different reasons. Nino (Thierry Fremont), a rich playboy, thinks that it would be amusing to become a director. He hooks up with Donald (Simon de la Brosse), a young man from the countryside who is a serious student of film and hopes to become more urbane by getting involved in cinema. They join forces with Barbara (Ann-Gisele Glass), a young woman who knows how to get into a film warehouse. Their plan is to steal old prints from the warehouse and start their own enterprise.