Simon is a police officer at the Crime Repression Brigade. His boss, Pierre Tramoni, was his colleague for a long time before he became director of the Brigade. Tramoni is brilliant. He wants to move up fast and he's making it. Simon, for his part, likes the street, its odors, its mysteries. He's a hunter. For a few months, Simon and his men have been following a dangerous gang of young hoods; the Dijan brothers. Their goal: to catch them red-handed. In conducting his investigation, Simon discovers strange links between Tramoni and the gangsters he is after. The relationship between Simon and Tramoni takes another turn as Simon carefully prepares a ploy to uncover his boss' covert actions.