Time has passed. Manu has become a small-time thief and big-spender, a macho living with Lole. Ugo has split, ridding himself of his illusions in some faraway place. And Fabio, he’s become a cop, a strange kind of cop, part teacher, part social worker.
When nothing goes right, Fabio sticks close to his shack in the Goudes. He gets his bearings in his fishing boat and thanks to the tender loving care of his neighbour, Honorine, who’s been a mother to him since he was a kid.
Then, Ugo turns up to revenge Manu. Without batting an eye, he kills Zucca, Godfather of Marseille’s mafia, before being shot himself… All hell breaks loose and Lole disappears.
Fabio, the only survivor, wants to get his hands on the person who’s caused the death of his childhood friends. Ugo left him some pointers and, in the name of friendship and loyalty, Fabio can’t let him down. Alone and way outside professional boundaries, Fabio starts hunting for the killers in a city where the extreme right is in cahoots with the Mafia, where old gangsters and corrupt cops cause terror to reign. At his own risk, Fabio will avenge his friends while also shaking up the underworld strategies of today’s Marseille.