"The permanent confusion between the world of adults and that of children launches our three heroes upon a series of events in which all that makes sense becomes senseless, and all that seems illogical becomes coherent. Yet, it's through childhood that each character finds their identity. It's as if the punishment essay inflicted on the kids by their teacher had the power to rub out the blots on the blackboard of adult life, so that a child's hand might write des-tiny anew there. In short, the appearance of the world depends on the gaze brought to bear upon it." (Pierre Boutron)