A woman passes, and he invents a love story. We don't know if it's the invention of this story that excites him, love itself, or the woman. He's a mega-egocentric. He uses the people and the events around him to prove he exists. Thus he is constantly seeking. Running. Out-living himself. As a result he falls flat on his face, having tripped over the magic carpet of his existence.