Chef Inspector Diamant is investigating the ritual murder of two young black girls. They have been scarified and hung, with ceremonial masks from Mali over their faces. Danièle Cissé, 18, and her father who arrived from Mali 20 years ago are among the first suspects. Their world is incomprehensible for Diamant, an intelligent cop blinded by European rationality. He needs a middleman. He chooses Professor Nessim Taïeb, an ethno-psychiatrist specialized in mental disorders in immigrants. The policeman and the psychiatrist are both masters in their field, made up of intuition and influence. The problem is, the solution lies neither in the physical world nor that of logic...