"The screenplay's two facets—sitcom and thriller—make it possible to develop comic situations alongside other situations that are a good deal blacker. I wanted to combine the funny side with the emotional side in both the sitcom part and the thriller part. Furthermore, the fact of having a corpse in the car throughout the film gave all the comic scenes a different tone, creating a cruel, heavy atmosphere that hardly needed stressing."