This film tells the story of a love affair in the style of a sports commentary. Our hero's name is Yvan and he's in his mid-twenties. The girl he's going to try to live with is Delphine. The story of Yvan and Delphine lasts about a year. Throughout that time, a camera crew follows Yvan day in day out, practically the clock. They witness his early enthusiasm , watch him more in, shoot his discovery of life as a couple and then...
"(...) The approach is new, the tone lively and the dialogue sharp. Dominique Farrugia recounts a year in the life of Yvan (Serge Hazanavicius) and Delphine (Julie Gayet) in the style of a football match with a commentary by Thierry Roland and Jean-Michel Larqué, two TV sports journalists. A novel and amusing way of portraying the mysterious and often conflicting relationship between men and women(...)"