“A Matter of Taste”: A great, wonderful experience that will remain unique for me in more than one way, from my first meeting with Bernard Rapp (considerate, curious, and attentive but with the required dose of mystery) to screenings of the film in France and abroad (the discovery of distinctly varied audiences from cultures so different yet with similar perceptions of the film, with a similar warmth and desire to share their impressions with us).
And then there was the shoot – almost ideal – marked by confidence and constant communication between the captain and his troops; I discovered what the casting of a film means in terms of courage, enthusiasm and hard work. This enthusiasm was echoed by theater operators, especially the independent houses that expend so much energy and imagination to build a loyal audience. Finally, there was the critical and public success of the film, along with a certain notoriety. So I’m still enjoying it all.