Associates in an architectural firm, Bernard and Adrien lead such different lives that no rivalry would ever interfere with the complicity that unites them.
Bernard’s existence is paced to the joys and responsabilities of being a father of a model family, whereas Adrien’s attractively disordered one is improvised day by day. The harmonious understanding between the two men is put into question the day that Adrien, who must attend his club’s monthly dinner, can’t make it to his friend’s fortieth birthday.
Wounded and feeling excluded from Adrien’s life, which he now envies with a passion, Bernard’s curiosity becomes an obsession. Nothing else matters apart from this one nagging question: what does he need to become a member of his friend’s club?