Mireille Bertillet, a small provincial magistrate engaged to marry a boring pharmacist, is transferred—to her great surprise—to the Central Law Court. Behind the move is the Attorney General, who wants an inexperienced judge to sit on big corruption cases. Recently, a huge dossier implicating a string of VIPs was put in the hands of Judge Montel, who opened his mouth too wide and landed up in jail....