A town on the Atlantic coast one night. A big truck transporting a machine goes to the dog food factory and makes a discreet delivery. Next day, the management announces a down-sizing program for the factory. Emile Dupas, one of the workers whose job has been axed, tries to commit suicide by throwing himself into the sea (he can’t swim). His son and a 12-year-old child, Mathieu, save him at his last gasp. His act of despair is the spark that galva- nizes the whole area and sends the town where the Dupas family lives into turmoil.