A marriage agency hooked up to the web: that's the gift that Geneviève Lechat, a very sexy fifty-year-old, manageress of Happy Hearts, decides to give her son. This would be a blessing for André, an ethnologist, caught up in his poetic dreams, if fate didn't immediately dump a client like Jean Morlaud on his path. Tired of selling cars, this Parisian bachelor has just bought a farm and wants the farmer's wife to go with it. Jean is in a hurry and demands immediate results whereas André recommends patience and an open mind. His motto is "Everything comes to him who waits". The numerous picturesque characters move through increasingly outlandish situations. In end, happiness turns out to lie... in the unexpected.