Tonight, the World Business Forum is being held at the Charles VII Hotel. It's the annual get-together of the rich and famous, the world's elite. Outside the hotel, a guy with a dog sits in a bus shelter. Inside, there's a totally crooked manager, a very up-tight concierge and a rather soft-brained bellhop. There's also a high-class hooker after her dough, a cabdriver going haywire, an American bodyguard, a sharp-eyed maitre d'hôtel, a chicken farmer who has just invented a new breed of poultry, a government minister getting wet in the rain... and the Governor of Iowa with his wife who, many years ago, used to be married to the guy with the dog in the bus shelter.
"Comedy is a good thing, it's lively and can make real life seem less grim for an hour and a half. The ideal thing is that some of this remains once you have left the theatre and crossed the boulevard, even if the boulevard is a wide one." (Philippe Lioret)