Marie-Jeanne and Robert Duval have three children: Albert, Raphael and Fleur. This portrait of a family consists of five particular days during a twelve-year period.
The First Day of the Rest of Your Life, or five decisive days in the life of a family made up of five people, five days more important than the last, after which nothing will ever be the same the following day.