Nuit bleue tells the story of a young woman, Antonia, who returns to her native island after a family member goes missing at sea. She is torn between her old flame Ettore and Alexandre, a fandiful young man who says little. This achorage in the masculine world of armed nationalist struggle is the pretext for wandering through the lanscapes of Cap Corse, which becomes a character in its own right.