The action is set in an unnamed African country, where a brutal government's death squad commanded by Colonel Koulbou (Felkissam Mahamat) is active. A journalist, Adoum (Youssouf Djaoro), having obtained his passport wants to travel abroad so to be able to report on the situation in his country; but while at the airport, a compromising letter is found on him. Adoum is thrown in one of Koulbou's jails. All hope seems lost, but Adoum finds unexpected help from Koulbou's estranged wife, Hawa.