Koni and Djimi two friends of the infancy run away from their village after a tax collect witch degenerates. They rejoin the maquis convinced that they will be able to built an adapted country for their people, who are victims of injustice. From armed struggle to those fithing ideas, a ditch sinks between them. To clear, they will hav to acknowlodge that the more often we die from our own remedies then throught our own sicknesses.