When I read Amélie Nothomb's novel, I immediately thought the story could be intensified if the film started at the end. First we discover that Prétextat Tach is dead, and then we tell his story backwards. I resorted to flashbacks because of the film’s double tale: the ongoing investigation into the suspected murderers and their motives, and the revelation of various aspects of the victim's life during his youth. Tales within tales unfold. Nina’s interview and videotape of Tach progressively reveal the story of this strange man, and more comes to light when she is questioned by police. Other decisions came about for technical reasons: should part of the film be shot in black-and-white, the other part in color? Etcetera... (François Ruggierri – Director)