Jeanne's story. Her father fell in the Great War, leaving Solange to bring up three daughters single-handedly. In 1939, Jeanne married Louis, an infantry officer, the man of her dreams. The same day, Louis's brother, Marc, married Hélène, Jeanne's sister. A memorable double wedding. Smiling photographs, to confort and soon, to regret. War broke out. The world began to hunt down happiness and stamp it out. Louis was taken off to POW camp in Germany. Jeanne was twenty. Happiness deserted her, to be replaced by solitude and desire. Fleetingly, Louis had awoken her sensuality. She refused to relinquish her extravagant gift for life and love.
"I like to relate the passing of time, its effects on people and the role it plays in their lives. I realize that all my films have been marked by time. There were the 24 hours in "La Femme de ma vie" that marked the renaissance of Simon-Malavoy. The season played an important role in "Le Seigneur du château" since the story was placed within a precise temporal setting, starting with the summer and ending with the last days of the season. As for "Indochine", it was a tale of past time and times to come. Time again plays an important part in "A French Woman"."