"Separation" is a tale of two... separations. First, that of Pierre and Anne. The first sign appears at the theater one evening, when she refuses to take his hand - but it's only the first. Other signs follow, leading up to the confession : she loves another man. They talk it through and try to set things straight, to save a love which has shredded away over the years. They go through wobbly reconciliations, scenes and crises before they finally see that their affair is dead and now it's time to turn to face the second separation - that of parents and child : Louis, aged 2. There is more wrenching, pain and resignation ahead, but the play is over and the curtain falls on a stage where nothing is left but the shadows of former happiness.