June 1946. Stalin launched a propaganda campaign offering Russian émigrés amnesty, a Soviet passport, and the chance to return and take part in the rebuilding of the post-war USSR. Alexeï Golovine, along with many other Russian immigrants in France, responds to this call and returns with his wife and son to his much-missed homeland. On the steamer to Odessa, the ex-refugees celebrate their last night on board. When they set foot in their native country they will have to face its terrible new reality.