"Belle Maman," like 'Pédale douce,' deals with an unsettling borderline subject in a way that, I hope, means people won't automatically feel put off. I try to express things with whimsy, affection and irony, which offsets the heaviness you get when a social issue is handled seriously. I think there has to be a lot of whimsy in terms of the tale, structure, and screenplay, as well as a lot of discipline when it comes to feelings. The feelings you express have to be just right, very real and strong—just like a serious drama—whereas everything else should be a display of fireworks. 'Belle Maman' is both fun and funny, but it's mainly a terrific love story. 'Belle Maman' is a story about passion—there's all the violence, madness and pain of loving, in short all the torture you feel when you're madly in love with a woman you can't possibly have."