Nine-year-old Mathilde has lived alone with her mother, Helene, since her parents got divorced and her grandfather had a heart operation.
Helene is upset to find dozens of letters from her mother among Mathilde's things and to discover that her father has been hiding what he knows from her. She heads to the south west of France in her car...