In a nutshell : Upon their release from prison 20 years earlier, Gérard, Ary and Philippe ask themselves the big question : what if honesty is the best racket of them all ? Today, they are inseparable and scrupulously above board… And then Gérard learns he is terminally ill. Their friend’s days being numbered, Ary and Philippe want to offer him one last love story… because, as Gérard likes to say : love is better than life.