Lola is a lonely fourteen-year-old girl who has grown up with traveling performers. She and her mother, Carmen, perform a trapeze act together. When the Fortunato Circus Troupe, with whom she wanders from city to city and country to country, stops at an animal fair, Lola is entranced by a bear cub alone in a cage. The animal was left to die when its mother was killed by a hunter in the Siberian taiga. Lola begs her stepfather to buy it for her. From then on, she concentrates all her affection on her bear cub, which she names Misha, and discovers that her attachment to the animal can become as strong as the love she could devote to a man. Indeed, one morning upon waking, she’ll discover the power of this strange relationship.