It's Martin's fourteenth birthday. Whether they like it or not, his parents leave him the house, watched over by his older brother Olivier, so he can throw a party. The party condenses the rites of passage from childhood to adolescence: a bunch of cheeky friends, girls who are already more wild or fearful, alcohol and the experience of its first effects, a latent conflict with the older brother, who is both adored and envied.