Marc (Daniel Auteuil) is a lawyer married to Jeanne (Sophie Barjac), but his roving eye leads him into sexual encounters with other women on a regular basis -- and although his wife loves him deeply, she throws him out one day when she can no longer stand his philandering. After their split, she begins a romantic fling with Antoine (Jean-Pierre Marielle), who moves in with her after awhile. At the same time, Marc meets and falls in love with Samantha (Emmanuelle Beart), a prostitute who reciprocates his feelings. Circumstances place all four -- Marc, Samantha, Jeanne, and Antoine under the same roof -- a combination of cross-references that soon threatens to disintegrate, at least in part.