Vietnam in the 1950s. Through the eyes of a ten-year-old servant girl from the countryside, we follow the emotional crisis of family deserted by a capricious father. One day, the father returns, but he is ill, and soon dies.
Ten years later, the little servant has become a beautiful young woman. A couple is about to marry. Servitude and love are inextricably linked. After a childhood of hard work, and before becoming an abandoned wife, this is the brightest period in the life of a traditional Vietnamese wife...