DirectorActorsSynopsisAfter a storm, Jafaar, a Palestinian fisherman from Gaza, catches by chance in his net a pig that has fallen off a cargo boat. Although initially determined to get rid of this unclean animal, he decides to try to sell it and thereby add a little extra income to his pitiful existence. Poor Jafaar then enters into an incredible and dubious business venture. In this tragicomedy, all the little folk of Gaza, caught between everyday hardship, Israeli military constraints, and the diktat of the fundamentalists in control, are represented by this poor fisherman whose only concern is to survive from day to day and who is willing to do anything to do so. Jafaar, constantly making jokes about himself, even during tragic moments, evolves in this biting comedy and leaves us hoping that if we can all get along indivdually, despite our differences, then perhaps we will eventually get along collectively. Production photos (11)