The action takes place in Paris, in the African community of those who have left their country of origin with the hope of a better future in France.
Nimignon, native of the Ivory Coast, is a CEO of his own company. He is the unfaithful husband of Mbuyi, with whom he has two children, Odia and Amina. Nimignon is used to mistreating his employees, in particular Irina, his secretary native of Central African. He even allows himself to dismiss her. Exceeded by her redundancy, she exiles herself in London before returning to Paris to get back her money.
To help his wife, Nimignon hired Adi, a domestic who left the Democratic Republic of Congo to find his father left for France. Once in Paris, he learns the death of the latter.