As his mother gives notice to her son Thierry of her decision to divorce (she is 70), the latter is alarmed : "Mum, you don't divorce at your age !" - "So what , there is no age for...!" Thierry does all one can do to dissuade her. One night, as his father is asleep, he surprises her packing her bags... Run out of arguments he lures her with the possibility of a trip... And the next day, the Range Rover speeds along the motorway... to Rome, to go to see the Pope ! The mother did never travel in her lifetime ! Then for this seventy-year old child, anything has the flavour of a surprise...