In the late XVth century, the armies of King Charles VIII of France pass through Italy to conquer the kingdom of Naples. One of the French captains, Bellabre, is beaten and ridiculed in a state tournament by an unknown young man, Pierre Terrail, who takes under his wing, to take a revenge by making him known the harsh of the reality of war. But soon the old Bellabre is overshadowed by the exploits of the young warrior.