Bernard Leroy, a none too dynamic executive, should never have let his company send him on a "crash training-course" in the mountains, especially not on the eve of his wedding to Constance. It was totally crazy ! I mean, he had chosen the most reliable car on the market... only to find himself snowbound, in the middle of nowhere, with his engine in ribbons ! And what came over him - lily-livered as he is - that he would go and knock on the door of a remote chalet to ask for help ? Shouldn't have ! He really shouldn't have.
"Should never have made a somewhat untimely comedy which would never tire of trying to be modern ? Shouldn't have made a film which attempts to make audiences laugh while respecting them ? Shouldn't have brought together such a bouquet of actors, who beyond their differences of style or generation all belong to the same brotherhood of those who never stand on ceremony ? Shouldn't have ? I think "should have", and I thank Gérard Jugnot for doing so. Like Madame Betty owner of the Saint-Prix café-restaurant (all-in, full-course meal : 59 F) said to him :"At least you don't deny the way you're made."